اقتصادتکنالوژیشاهد

بزوس و زاکربرگ در اولین روزهای ریاست جمهوری بایدن ۱۸میلیارد دالر ثروتمندتر شدند.

ترجمه: مجتبی نوری

ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس هفته بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.
مدیرعامل آمازون ۱۰ میلیارد دالر ثروتمندتر شد و دارایی خالص خود را به ۱۹۱.۵ میلیارد دالر رساند. وی نسبت به الون ماسک مدیر عامل تسلا با دارایی خالص۱۸۳.۲ میلیارد دالر، که مدت کوتاهی مقام نخست این ماه را ادعا می‌کرد، با تفاوت ۸.۳ میلیارد دالر پیش افتاده است.

جف بزوس – مدیر عامل شرکت آمازون

در مورد جف بزوس بیشتر بخوانید:

جف بزوس، چطور پولدارترین فرد دنیا شد؟ 

شرکت آمازون 

تقویت وی در این هفته تا حدی به لطف عزیمت دونالد ترامپ منتقد دائمی آمازون و روزنامه واشنگتن پست که متعلق به بزوس است می‌باشد.
این در حالیست که رئیس جمهور بایدن از روز «چهارشنبه ۱دلو» به کارش آغاز کرده است و سهام فناوری را در مورد خوش بینی نسبت به برنامه های واکسن ویروس کرونا در دولت خود افزایش داد.

آمازون سهام خود را در این هفته ۶.۱٪ و فیس بوک ۹.۲٪ افزایش داده اند. همزمان بنیانگذاران گوگل هر کدام لری پیج و سرگئی برین به ترتیب ۶.۶ و ۶.۳ میلیارد دالر در بازار سهام فن آوری سود کسب کردند.
در روز تحلیف جوبایدن، مدیر آمازون، دیو کلارک نامه ای به بایدن ارسال کرد که منابع آمازون را برای کمک به توزیع واکسن ارائه می دهد. وی نوشت: “ما آماده استفاده از عملیات، فناوری اطلاعات و توانایی های ارتباطی و تخصصی خود برای کمک به تلاش های واکسیناسیون دولت شما هستیم.”

کلارک همچنین از این فرصت استفاده کرد و خواستار اولویت بندی واکسین کردن ۸۰۰ هزار کارمند آمازون شد، که بیشتر آنها کارگران اصلی خط مقدم هستند.
مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ با دارایی خالص ۱۰۰.۴ میلیارد دالر در این هفته نیز ۷.۹ میلیارد دالر سود کسب کرد، نه تنها به دلیل خوش بینی عمومی نسبت به دولت جدید، بلکه همچنین به دلیل افزایش اعتماد وال استریت به غول رسانه های اجتماعی.
بنیانگذاران گوگل، هر کدام لری پیج با دارایی خالص۸۳ میلیارد دالر و سرگئی برین با دارایی خالص ۸۰.۶ میلیارد دالر به ترتیب ۶.۶ و ۶.۳ میلیارد دالر در بازار سهام فن آوری سود کسب کردند.

مارک زاکربرگ و همسر اش

بیشتر بخوانید:

مدیر اجرایی فیس‌بوک به لیست فوقِ ثروتمندان جهان اضافه شد. 

بازار سهام اروپا همچنین در مراسم تحلیف بایدن افزایش یافت، برنارد آرنو، رئیس مجتمع لکچری LVMH و ثروتمند ترین مرد اروپا، در این هفته ۵.۶ میلیارد دالر ثروتمندتر شد.
و این امیدواری وجود دارد که جوبایدن رئیس جمهور جدید امریکا، روابط وخیم دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی با اروپا را اصلاح خواهد کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا