جهانشاهد

سوئیس برنده یوروویژن ۲۰۲۴ شد.

نمو خواننده سوئیسی موفق شد با ترانه «کد» The Code برنده مسابقه یوروویژن ۲۰۲۴ شود.

پس از رقابتی نفس‌گیر و شمارش آرای مخاطبان اروپایی، هیئت ژوری و همچنین بینندگان در نهایت خواننده سوئیسی توانست نماینده کشور کرواسی را شکست دهد و به این ترتیب مسابقات سال آینده یوروویژن در کشور سوئیس برگزار خواهد شد.

نمو از کشور سوئیس در نهایت موفق شد ۵۹۱ رای کسب کند و عنوان نخست را به خود اختصاص دهد. پس از او نماینده کشور کرواسی با ۵۴۷ رای در رده دوم قرار گرفت و اوکراین با ۴۵۳ رای سوم شد.

در حالی‌که نماینده اوکراین در مرحله رای مربوط به شهروندان اروپایی و هیئت ژوری چندان جایگاه قابل توجهی نداشت، در مرحله پایانی که مربوط به رای عموم بود آرای قابل توجهی کسب کرد و توانست خود را تا رده سوم بالا بکشد.

در همین حال نماینده سوئیس در حالی در نهایت به پیروزی رسید که از میان ۳۷ عضو کشورهای اروپایی رای ژوری مربوط به ۳۰ کشور را به خود اختصاص داده بود که از هر کدام از آنها ۱۲ امتیاز برای خود اندوخته جمع‌آوری کرده بود.

برای دیدن و شنیدن ترانه برنده یوروویژن ۲۰۲۴ می‌توانید از پیوند زیر استفاده کنید.

ترانه نمو، خواننده سوئیسی که برنده جایزه یوروویژن ۲۰۲۴ شد

مسابقات یوروویژن امسال را می‌توان جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین دوره این رویداد موسیقی در طول تاریخ برگزاری آن دانست چرا که اعتراضات به حضور نماینده اسرائیل تقریبا در سراسر اروپا دیده می‌شد و بسیاری از طرفداران فلسطین در شهر مالمو سوئد، میزبان مسابقات امسال تظاهرات‌هایی در اعتراض به حضور اسرائیل و همچنین ترانه‌ای که از نظر آنها با مفهوم جنگی و خشونت‌آمیز سروده شده بود برگزار کرده بودند.

حواشی پیرامون حضور اسرائیل در دقایق پایانی مرحله فینال به اوج خود رسید؛ نماینده این کشور که ابتدا با ترانه «باران اکتبر» در این مسابقات حضور یافته و سپس آن‌را به باران تغییر داده بود، نه از سوی هیئت‌های ژوری کشورهای اروپایی و نه از سوی شهروندان اروپایی چندان رای قابل توجهی را کسب نکرده بود و در رده‌های پایینی جدول حضور داشت. اما در آخرین مرحله شمارش آرا که مربوط به آرای عموم بود، در کمال شگفتی ۳۲۳ رای عموم به نماینده این کشور تخصیص یافت که اعتراض گسترده مردم حاضر در این فستیوال را به همراه داشت و حاضرین با هو کردن نماینده اسرائیل اعتراض خود را نسبت به این مسئله ابراز داشتند.

همچنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی هم واکنش‌های گسترده‌ای به این مسئله نشان دادند و هشتگ‌های فراوانی در مخالفت با این آرا در شبکه توییتر یا همان ایکس ترند شده است.

همچنین از ابتدای صبح روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای در نزدیکی محل برگزاری فینال در حمایت از فلسطین برگزار شد که چهره‌هایی چون گرتا تونبرگ، فعال زیست محیطی هم در بین آنها حضور داشت و مردم شعار «فلسطین باید آزاد شود» سر داده می‌شد.

بعد از نمایندگان کشورهای سوئیس، کرواسی و اوکراین، کشورهای فرانسه، اسرائیل، ایرلند، ایتالیا، ارمنستان، سوئد و پرتغال در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند. همچنین نروژ با کسب تنها ۱۹ رای در مجموع در رده آخر مرحله فینال قرار گرفت. برگزار کنندگان یوروویژن ۲۰۲۴ همچنین در آخرین لحظات تصمیم گرفتند در پی شکایت یکی از اعضای گروه تولید کشور هلند، یوست کلاین نماینده این کشور را از فینال مسابقات کنار بگذارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا