اقتصادتکنالوژیشاهد

ایلان ماسک در ۲۴ ساعت ۳۶ میلیارد دالر به ثروت خود افزود.

ارزش بازار تسلا در ۲۵ اکتبر از ۱ تریلیون دالر گذشت و آن را در کنار اپل، مایکروسافت، شرکت مادر گوگل، آلفابت و آمازون قرار داد. تسلا همچنین دومین شرکتی است که در کوتاه‌ترین زمان به باشگاه تریلیون دالری ارتقا یافته است. این شرکت تنها ۱۲ سال پس از عرضه اولیه‌اش در سال ۲۰۱۰ به این موفقیت دست یافته است.
این شرکت به لطف جهش تقریبی ۱۲ درصدی سهام در ۲۵ اکتبر، توانست از از آستانه ارزش ۱ تریلیون دالری عبور کند. این موفقیت تا حد زیادی به‌دلیل گزارش درآمد کلان اخیر و اخباری مبنی بر این‌که شرکت هرتز ۱۰۰ هزار تسلا برای ناوگان خودروهای کرایه‌ای خود سفارش خواهد داد، حاصل شده است.
براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ماسک در یک روز ۳۶ میلیارد دالر به‌دست آورد که روز دوشنبه با دارایی خالص حدود ۲۸۹ میلیارد دالری بسته شد. به گفته‌ی سی‌ان‌ان، این باعث شد ثروت او بیشتر از مجموع ثروت بیل گیتس و مارک زاکربرگ و تقریبا ۱۰۰ میلیارد دالر بیشتر از ثروت تخمینی فعلی جف بزوس شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا